Általános szerződési feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Design Nation Kft. (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a https:// tasnadipeter.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatások igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a https:// tasnadipeter.hu weboldalon keresztül történik, attól függetlenül, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik.
Szolgáltató Adatok:
• Név: Design Nation Kft.
• Székhely és levelezési cím: 1154 Budapest Pöltenberg Ernő utca 122.
• Ügyfélszolgálat: lásd bővebben 1.7
• Email cím: ugyfelszolgalat@designnation.hu
1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte
1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a https:// shop.showtime.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: https://shop.showtime.hu webáruház) keresztül történik. továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. Az https://shop.showtime.hu webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Elkertv.") szabályozza.
1.2. A Gyulyáságyú webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
1.3. A tasnadipeter.hu webáruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.
1.4. A megrendelés leadását a szerződés után, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatta, és annak létrejött utána 5 évig őrzi.
1.5. A szerződés nyelve magyar.
1.6. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
1.7. Ügyfélszolgálat: ugyfelszolgalat@designnation.hu
• Logisztikai központ címe: 1154 Budapest Pöltenberg Ernő utca 122.
• Telefonos ügyfélszolgálat: (hétköznapokon: 09.00-17.00)
• Telefon: +36 (20) 972 9109
• Internet cím: shop.showtime.hu
• E-mail: ugyfelszolgalat@designnation.hu
2. Regisztráció
2.1. A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely két részből áll. Egy előzetes adatbekérőt (egy szabadon választható felhasználónév, egy valós e-mail cím és egy választott jelszó megadása szükséges) a regisztráció érvényesítésére szolgáló e-mailben küldött linkre kattintás után egy részletesebb, személyes adatlap követ, amely kitöltésére a megrendelések leadását megelőzően is sor kerülhet. Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen van ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeinek megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez tartozik.
2.2. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul talált adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémákért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára nem a Szolgáltatónak felróhatóan hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló jogi személyként kezel. A korábban rögzített adatok módosítása bejelentkezés után, a beállítások linkre kattintva később elérhető adatok menüpontban van lehetőség, amely az aktív megrendelések adatait érintheti. Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által okozott módosításából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3. Megrendelés
3.1. A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni azzal, hogy az áru részletes tulajdonságait a termékhez mellékelt használati utasítás tartalmazza. A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének tartalma, ha a termék a weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyös tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatos kérdése merül fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Az általunk forgalmazott termék - ahol ezt a jogszabályokat előírják - használati utasítást az áruhoz mellékeljük. Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal - az árut használatba veszi - jelezze vevőszolgálatunknál, pótoljuk. Ha a Weboldalon minden áru minőségével, alapvető tulajdonságaival, elérhető, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szükségünk, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét az 1.5 pontban találja.
3.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeget, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, kivéve ha ez a végső fizetési oldalon máshogy nem olvasható.
3.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai megváltoztatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép fel. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja. Online bankval történő fizetési kezdeményezés, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti várható árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni. Az online fizetési biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt a következő lehetséges.
3.4. Ha a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a láthatóan téves, pl. a közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft- vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a megfelelő áron szállítást, ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától. A weboldalon megjelentetett termékképek helyenként csak illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek.
3.5. A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül csak regisztrált Ügyféltől és csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges összes mezőt maradéktalanul kitölti. (Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölti ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.) A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megfelelő rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
Megrendelés feladására a tasnadipeter.hu webáruházban a regisztrációt követő bejelentkezés, majd a Kosár van lehetőség. Az Ügyfél a kiválasztott az egyes termékekre kattintva később megjelenik, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba rakom” gomb segítségével teheti Kosarába. A Kosár tartalmát módosítani, módosítani a Weboldal jobb oldalán található kosár ikonra kattintva van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek mennyisége, illetve a Kosár tartalma törölhető („Eltávolítás”). Ha az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Fizetés” feliratra kattintva a megjelenő felületen be kell jelentkezni a Weboldalra vagy regisztrálnia kell, hogy megrendelését leadhassa. Ezt követően válassza ki az átvételi módokat, amelyek közül meg tudja adni a számlázási és szállítási adatokat. Ha minden szükséges adatot ajánlott és kiválasztotta az átvételi módot, akkor a „Folytatás” beállítását válassza ki, hogy hogyan kívánja kiegyenlíteni a megrendelésének végösszegét. Ha választott a fizetési módok közül, akkor a „Fizetés” beállítás egy összegző oldalon ellenőrizheti a feladás előtti rendelés adatait, módosíthatja a számlázási és szállítási címet, kiválaszthatja a fizetést és a szállítás módját, valamint a fűzött megjegyzést.
A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére „Megrendelés véglegesítése” feliratra kattintson után kerül sor. A leadása tehát a „Megrendelet véglegesítése” Ügyfélrendeléssel történik, ami a fél fizetési kötelezettséget keletkeztet.
4. Adatbeviteli hibák javítása
4.1. Az Ügyfélnek a Megrendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséről a Webáruházban bármikor lehetőség van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „Eltávolítás” feliratra kattintva).
5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
5.1. Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ügyfél által a vásárlást, vagy a regisztrációs ajánlatot (pl. számlázási és mennyiségi információk), az elemeket tartalmazó termékazonosítót, a termék, a termék dátumát. árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.
5.2. Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, vagyis 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó külön elfogadó e-mailt.
5.3. Ha az Ügyfél rendelését már elküldi a Szolgáltatónak és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül kell a Szolgáltató felé.
5.4. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amely a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényről, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A fogyasztói és a vállalkozási szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
6. Szállítási és fizetési feltételek
6.1. A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut díjmentesen házhoz szállítja saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég igénybevételével. A Szolgáltató a szállítási díj megváltoztatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép fel. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
6.2. Szolgáltató a rendelés teljesíthetőségét a későbbiekben Ügyfélnek a kiszállítási időpont megválasztására, mely nem konkrét időpontot jelöli, csak közelítő szállítási intervallumú szolgáltatásra. Meghatározott órára történő kiszállítást a Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni.
6.4. A Weboldalon megrendelt szolgáltatások a Szolgáltató az Ügyfélnek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti.
6.5. Az Ügyfél a Szolgáltató által biztosított fizetési módokról illetve átvételi lehetőségekről a Fizetés és szállítás oldalazon tájékozódhat.
7. Elállás jog
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére vonatkozó szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgált terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgált tételnek vagy darabnak,
d) ha a termék meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgálni, az első Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő szolgáltatás harmadik személyi átvételének napjától tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolt elállni.
Fogy megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog - lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztói csomagolást felbontotta; - olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztói utasítás alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, olyan termék esetében, amelyet a fogyasztó személyére szabtak.
7.1. Elállási jog gyakorlásának a menete
7.1.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával él, elállási szándékot tartalmazó meghatározott nyilatkozatot köteles eljuttatni (postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtti elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
7.1.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 7. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően szabályozza.
7.1.3. Két esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
7.1.4. Írásban történő elállás esetén azt érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre vonatkozó nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
7.1.5. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailt vagy telefaxon keresztül történő értesítést az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
7.1.6. Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül a Szolgáltató részére visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.
7.1.7.A határidő betartott határidőn belül, ha Fogyasztó a 14 napos letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
7.1.8. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, ki ha a Szolgáltató vállalja a költségek viselését. A Fogyasztó kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban a Szolgáltató által megszervezett visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató ez esetben az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól, csak segítséget nyújt abban, hogy a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésével ne kelljen foglalkozni. Fogyasztó kér erre igényét Szolgáltató ügyfélszolgálata.
7.1.9. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmi más költség nem terheli.
7.1.10. Ha Fogyasztó eláll a tőle, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért) szokásos költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek a Szolgáltatótól eltérően adják, hogy a Fogyasztótól eltérően felmerült. fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldi: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
7.1.11. A visszatérítés az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez a hozzájárulást adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
7.1.12. Fogyasztó csak akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat következett be.
7.1.13. Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra vonatkozó szerződés a teljesítés megkezdését megkötését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeket.
7.1.14. A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.
8. Jótállás
8.1. Kötelező jótállás
8.1.1.A Szolgáltatót termékeire vonatkozó Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak szerint. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállási időszak alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
8.1.2. A jótállási idő (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását később lépett fel, így például, ha a hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára annak vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-i útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, - helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:
- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva az aránytalan többletköltséget, figyelembe véve a terméket hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítését az Ügyfélnek.
- ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalja, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdek megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását vagy igényét, másodlagosan kiválthatja a Szolgáltató költségét. elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembehelyezéstől) három munkanapon belül érvényes csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használat akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságait és az Ügyfél által elvárható rendeltetést – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kell megvizsgálni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül végezte.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
8.1.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik..
8.1.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
8.1.5. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól független Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 9.1 és a 9.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól független megilletik.
8.1.6. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését..
8.1.7. Ha a felek jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezheti, a 12.2. pontban feltüntettettek alapján.
8.2. Önkéntes jóállás
8.2.1. Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozó Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időszakra szóló jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerint a hétvégén hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás végén legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli.
9. Szavatosság
9.1. Kellékszavatosság
9.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.
9.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő érvényesítheti szavatossági igényeit.
9.1.3. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, ki, ha ezek az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igény teljesítéséhez megfelelő aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíthatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
9.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató okot.
9.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
9.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
9.1.7.9.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ügyfél részére történő átadás után keletkezett. Ez a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
9.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - minden egyéb vonatkozásban érvényesíti, a szavatossági igény a termék részeire nem érvényesítettnek.
9.2. Termékszavatosság
9.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak megfelelő Ügyfél – választása szerint – az 9.1. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
9.2.2. Az Ügyfelet illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, azonban nem párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.
9.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
9.2.4. Egy termék akkor ha az adott hibás, nem meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelménynek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
9.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalombahozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
9.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) gyakorolhatja.
9.2.7. Egy Ptk. értelmében gyártónak egy termék előállítója és forgalmazója.
9.2.8. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
9.2.9. A gyártónak elegendő egy okot bizonyítania.
10. Felelősség
10.1. A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban csak azok tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
10.2. Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel, továbbá az életet, a testi épséget, az egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősséget túlmenően.
10.3. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen szempontból teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítésével.
10.4. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
10.5. Az Ügyfelek által a Weboldal használata esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem kötelező, és közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
10.6. Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Ha a Weboldalról egy összefüggő tevékenységről van szó, az Ügy államnak joga szerint nem engedélyezett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli felelősséget.
10.7. Azt az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Se Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
11. Szerzői jogok
11.1. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során minden tartalomnak: minden szerzői műnek, illetve más alkotásnak (ideértve többek között valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftvereket és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
11.2. A Weboldal tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználási felhasználás – például az adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzététel vagy letölthető tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
11.3. A jelen ÁSZF-ben meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek minden használatára, hasznosítására. A Weboldal rendeltetésszerű használható járó térképen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
12. Jogérvényesítési lehetőségek
12.1. Panaszügyintézés
Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat)
• Cím: 1154 Budapest Pöltenberg Ernő utca 122.
• Telefonos ügyfélszolgálat nyitvatartás: Munkanapokon 09-17óráig Telefon: +36 (20) 972 9109
• E-mail: ugyfelszolgalat@designnation.hu
Az Ügyfél a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogás 12.1. pont szerinti elérhetőségeken terjesztheti elő.
A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, a panasz jellege ezt a megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az érdemi panaszról. egyidejűleg megküldi, és továbbra is az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.
A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató az Ügyféllel köteles közölni.
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követő harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni..
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
A Szolgáltató az Ügyfél által előterjesztett kifogásokat a 12.1. pontban elérhető közvetlen elérhetőségeken, hétköznapokon 09:00-17:00 között fogadja.
12.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Ha a Szolgáltató és az Ügyfél esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre az Ügyfél számára:
• Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Se Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
• Békéltető testület. A minőségével, a biztonságosság és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés ügyvédi eljárás keretében a Szolgáltató székhelye szerint illetékes kamara mellett működő békéltető testületnél. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, használ, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
• 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
• Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
• E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
• Fax: 06 (1) 488 21 86
• Telefon: 06 (1) 488 21 31
- Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései szerint.
13. Egyéb rendelkezések
13.1. A tasnadipeter.hu webáruház Linux/PHP alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, nem jelent kockázatot, de javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítését. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
13.2. A Szolgáltató szaküzleteiben és internetes áruházában csak háztartásban használatos mennyiségekre vonatkozó rendeléseket szolgál ki.
13.3. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételek egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról, azok életbe lépéseiről korábban, a felhasználókat e-mailben tájékoztatja. A módosítás életbe léptetve a regisztrált felhasználókat az oldalra kell használni, hogy azok használata el kell fogadniuk az oldalához.
